Okulumuzda

Okulumuzda "Tartışarak Anlaşıyoruz Münazara Etkinliği", "40 Kavram" ve "40 Şair 40 Şiir" Etkinlikleri Gerçekleştirdik

Din Öğretimi Genel Müdürlüğümüz tarafından organize edilen yarışmalarla Millî, manevi, tarihi ve kültürel mirasına sahip çıkan, medeniyetimizin değerlerini koruyan; aynı zamanda ahlâkî ve insani değerleri benimseyen, okuyan, düşünen, araştıran, yorumlayan, sorgulayan, yapıcı, üretken, bilgi ve hikmetin yolunda giden, çağımızın gerektirdiği bilgi ve becerilerle donanmış bireyler olmasına katkı sağlanması amaçlanmaktadır. Bu bağlamda okulumuzda "Tartışarak Anlaşıyoruz Münazara Etkinliği", "40 Kavram" ve "40 Şair 40 Şiir" etkinlikleri gerçekleştirdik.

Tartışarak Anlaşıyoruz Münazara Etkinlikleri

Din Öğretimi Genel Müdürlüğümüzün Kalite Takip Sistemi (KTS) Aralık - Ocak Ayları Faaliyetleri Değerler Eğitimi, Bilim, Sanat, Spor, Sosyal ve Kültürel Etkinlikler Alanı Çalışmaları Kapsamında Okulumuzda "Tartışarak Anlaşıyoruz Münazara Etkinliği" düzenlendi.

Sınıflarını temsil eden öğrencilerimiz, belirlenen takvim doğrultusunda tezlerini savundular. Münazara etkinliğine katılım sağlayan ğrencilerimizi tebrik eder, başarılarının devamını dileriz. Münazara etkinliğinin hazırlanması ve uygulanması aşamasında emeği geçen, etkinliğin koordinatörleri Türkçe Öğretmenlerimiz Ersin CÜRE ve Safiye KILIÇKAYA' ya ve jüri üyesi olan tüm öğretmenlerimize çok teşekkür ederiz.

40 Şair 40 Şiir Etkinlikleri

Din Öğretimi Genel Müdürlüğü İmam Hatip Ortaokullarında öğrenim gören öğrencilerimize bilimsel, sosyal, kültürel, sportif, sanatsal ve mesleki beceriler kazandırmayı amaçlayan bu alanlarda çeşitli etkinlikler gerçekleştirmektedir. Bu etkinliklerden biri de "40 Şair 40 Şiir" etkinliğidir. Din Öğretimi Genel Müdürlüğümüzün Kalite Takip Sistemi (KTS) Aralık - Ocak Ayları Faaliyetleri Değerler Eğitimi, Bilim, Sanat, Spor, Sosyal ve Kültürel Etkinlikler Alanı Çalışmaları Kapsamında Okulumuzda "40 Şair 40 Şiir Etkinliği"  Türkçe Öğretmenlerimiz Ersin CÜRE ve Safiye KILIÇKAYA koordinesinde gerçekleştirildi.

Şiirin okunması, yorumlanması ve ezberlenmesi duygu ve düşünce dünyalarının gelişip zenginleşmesine çok büyük katkı sağlayacaktır.

Şiir aracılığı ile anadilinin en güzel örneklerini tanıyan öğrencilerimizde öncelikle anadil bilinci ve sevgisi gelişir. Küçük yaşlarda şiirle tanışan öğrencilerimizin zaman içerisinde edebî eserlere ilgisi artar, okuma ve yazma yetenekleri gelişir. Ayrıca, şair ve yazarlarımızı tanıyıp okudukça öğrencilerimizde edebî zevk oluşur. Bu da onların sezgi ve hayal gücünü genişletir. Yapılan şiir ezberleme çalışmaları, tıpkı hafızlık çalışmalarında olduğu gibi hafıza ve dikkati güçlendirir. Ezberlenen şiirlerin topluluk karşısında okunması öğrencilerimizin özgüvenini artırır. Okuma sırasında yapılan doğru vurgu ve tonlama, kelimelerin düzgün telaffuz edilmesi de diksiyonun gelişmesini sağlar."

Bilgilendirme neticesinde etkinliğe katılmak isteyen öğrenciler arasında her düzeyden bir ön eleme yapılmıştır.

Öğrencilerimize her sınıf düzeyinde Din Öğretimi Genel Müdürlüğümüz tarafından sunulan "Kırk Şair Kırk Şiir" pdf dosyası verilmiş bu dosyadan sunmak istedikleri şiirleri seçmeleri istenmiştir. Öğrencilerin seçiminden sonra okulumuz Türkçe Öğretmenlerinin de incelemesiyle şu şiirler seçilmiştir:

5.sınıf düzeyinde şu şiirler seçilmiştir:

-Sana, Bana, Ülkemin İnsanlarına Dair.

-Yalvar Güzel Allah'a

- Fetih Marşı

-Bir Yolcuya

6.sınıf düzeyinde şu şiirler seçilmiştir:

-Sakarya Türküsü

-Bu Vatan Kimin?

-Otuz Beş Yaş Şiiri

7.sınıf düzeyinde şu şiirler seçilmiştir:

-Bir Kez Gönül Yıktın İse

-Gazel

-Sen

Merdiven

8.sınıf düzeyinde şu şiirler seçilmiştir:

-Dua

-Ben Sana Mecburum

-Zindandan Mehmet'e Mektup

 

Kırk Kavram Etkinlikleri

 

Din Öğretimi Genel Müdürlüğümüzün Kalite Takip Sistemi (KTS) Aralık - Ocak Ayları Faaliyetleri Değerler Eğitimi, Bilim, Sanat, Spor, Sosyal ve Kültürel Etkinlikler Alanı Çalışmaları Kapsamında Okulumuzda 40 kavram etkinlikleri panosu yapıldı. Bu kapsamda "Mükellef, Tevekkül, İhlas, Ensar, Muhabbet, İman, Havf ve Reca, Hulefa-i Râşidin, İhsan, Vefa, Tebliğ, Ravza-i Mutahhara, Niyet, Ehl-iBeyt, Hacerü´l-Esved, Teslimiyet, Tevazu, İffet, Adalet, Ashab-ı Suffe, Merhamet, Nasip, Muhacir, Hicret, Kaza, Şükür, Takva, Feraset, Merhamet, Kader, Sabır, Tesettür, Hadis, Aşere- i Mübeşşere,Günah- Kebair, Dua, Hilfu´l-Fudûl, Cennetü´l-Bakî, Sahabe, Veda Haccı, Hayâ, Günah, Huşu, Emanet, Hicri Takvim" kavramları öğrencilerimize tanıtıldı.Bu kavramlar hakkında görevlendirilen öğrencilerimizden kompozisyon yazmaları istendi. Bu faaliyetlerle öğrenciler üzerinde, belirlediğimiz kavramlar konusunda farkındalık oluşturulması, bize ait olan bu kavramların öğrencilerin gündeminde olması ve günlük hayatta yer almasının sağlanması hedeflenmiştir. Öğrencilerimiz etkinliğe büyük bir ilgiyle ve yoğunlukla iştirak etmişlerdir.

17.01.2022 1275

20-01-202220-01-202220-01-202220-01-202220-01-202220-01-202220-01-202212-11-202110-11-202110-11-202117-01-202217-01-202217-01-2022